Velkommen til Højdevangens skole

Velkommen til Højdevangens Skole

Højdevangens Skole er en skole med kvalitetsfyldt undervisning og et miljø, hvor alle igennem et tre - årigt forløb bliver givet muligheden for faglig og socialt at udfolde sig på bedste vis – både individuelt og i fællesskab.

Vi er for nuværende 664 elever fra 7. – til 9. klasse i vores store hovedbygning, hvilket giver en unik mulighed for at danne de bedste relationer til kammerater, venner og veninder i både vores mange stamklasser og på vores linjer – og valghold.

Højdevangens Skole er en del af 4-skolesamarbejdet på Amager, hvor eleverne går i 0. - til 6. klasse på én af basisskolerne, Dyvekeskolen, Gerbrandskolen eller Sundbyøster Skole, hvorefter de begynder hos os - og her afslutter deres officielle grundskolegang med en 9. klasses-eksamen.

Som naboer til hele idrætsbyen Sundby Idrætspark, hvor al vores idrætsundervisning foregår, udendørsarealerne omkring Irlandsvej midt i byen, og svømmehallen Sundby Bad er der ved siden af den skemalagte faglige undervisning en unik mulighed for at kunne folde alle ens behov ud.

Jeg håber, at hjemmesiden giver et godt indtryk af skolen og dermed anledning til yderligere kontakt.

Skoleleder Tobias Malmgren

Tobias Malmgren, skoleleder