Talentarbejdet på HVS

Talentindsats på Højdevangens Skole

På Højdevangens Skole flugter vi en hverdag og undervisning, hvor alle elever skal have mulighed for at blive så dygtigere, som de overhovedet kan.

For at imødekomme denne virkelighed har vi på skolen og siden foråret 2019 gennemført et talentforløb for de særligt dygtige matematik-elever på skolen.

Disse elever bliver udvalgt på deres basisskoler i slutningen af 6. klasse, og når de begynder hos os, vil de igennem foreningen TalentCampDK blive præsenteret for 3 – 4 årlige weekend-camps, hvor der udelukkende vil være tale om matematikundervisning sammen med andre elever fra hele landet.

Al info omkring TalentCampDK kan ses via deres hjemmeside: www.talentcamp.dk

Københavns Kommune har derudover udarbejdet en rapport på vores tiltag, og det kan læses igennem nedenstående link:

Talentfolder

Shape Created with Sketch.